Ik wil afvallen

 

drfatIk wil afvallen

Wil je afvallen? Heb je de knoop doorgehakt? Dan heb je de juiste website gevonden vol tips en diëten om op een gezonde manier kilo’s kwijt te raken.

Op deze website zullen we de verschillende diëten verzamelen, onze eigen ervaringen delen en kun je jezelf aanmelden voor een tweewekelijkse* nieuwsbrief (* de nieuwsbrief zal minimaal 1 keer per maand verstuurd worden en nooit vaker als een keer per week, maar we proberen hem tweewekelijks te versturen).

5 Tips

We zullen beginnen met vijf wat makkelijk toepasbare tips voor mensen die willen afvallen.

Tip 1: betrek je omgeving

Laat mensen in je directe omgeving weten dat jtipse af wilt vallen. Zeg gewoon ‘ik wil afvallen’. Het helpt als je partner je niet vol probeert te stoppen met lekkernijen of als collega’s op het werk niet heel lang blijven aandringen als ze wat trakteren.

Ben dus duidelijk naar je omgeving, misschien lukt het je zelfs wel wat mensen te overtuigen met je mee te doen omdat ze ook wel wat willen afvallen.

 

Tip 2: Weet wat je eet

weet wat je eetVoeding is heel belangrijk als je het besluit hebt genomen om af te vallen. Zelfs belangrijker als sporten. Je kunt prima afvallen door gezond te eten en niet te sporten, maar met ongezond eten en veel sporten zul je moeilijk afvallen. Het kan natuurlijk wel, er is een belangrijke regel bij het afvallen en die is dat je afvalt als je meer calorieën verbruikt dan je eet.

Er zijn handige hulpmiddelen zoals websites en apps waar je precies bij kunt houden hoe veel je op een dag kunt eten en hoe veel je al gegeten hebt. Een voorbeeld is Myfitnespall dat een app heeft voor op je telefoon en een website. Handig bij de app is dat je met je telefoon een foto kan maken van de streepjescode op de verpakking van het product dat je eet en dat deze dan automatisch opgezocht wordt in een database.

Vergeet ook niet bij te houden wat je drinkt. Frisdranken en fruitsappen kunnen veel suiker bevatten en light dranken zijn ook niet gezond om te drinken in grote hoeveelheden. Water en thee zijn dranken die je wel ongestraft kan drinken als je af wilt vallen. Water bevat geen calorieën en groene thee helpt zelfs bij het afvallen.

Tip 3: Zorg voor genoeg beweging

bewegingHoewel ik net in tip 2 heb verteld dat voeding belangrijker is als sporten is het ook niet zo dat beweging helemaal onbelangrijk is. Het helpt zeker bij het afvallen.

  • Zoek een sport die je leuk vind en voor een langere tijd vol kunt houden.
  • Koop een stappenteller of fitband. Voor 15 euro heb je al een Xiao Mi Fitband waar je leuke dingen mee kan doen (bijhouden van stappen, slaap)

Tip 4: Haal gezonde boodschappen in huis

Zorg er tijdens het boodschappen voor dat je gezonde dingen in huis haalt. Om te weten wat goed voor je is moet je weten wat eet. Als je geen alcohol, koekjes of snoep in huis haalt kun je ze ook niet opeten of drinken.

Om er voor te zorgen dat je jezelf goed kan beheersen tijdens het boodschappen doen is het belangrijk dat je niet de supermarkt instapt met een honger gevoel. Met een volle maag zal de neiging om allerlei ongezonde dingen te kopen een stuk minder groot zijn.

Bekijk de etiketten in de supermarkt of thuis. En koop je boodschappen zo dat je zo veel mogelijk zelf moet bereiden van je voedsel. Verdiep je in het verschil tussen verzadigde en onverzadigde vetten, tussen snelle en langzame koolhydraten en de functie van eiwitten.

Tip 5: Geef niet op

Afvallen is meestal een lange strijd. Zorg er voor dat je jezelf gemotiveerd kunt houden. Blijf realistisch in je doelstellingen, als je veel af wilt vallen moet je hier de tijd voor nemen (het zwaarder worden daar is ook wat tijd overheen gegaan) en maak kleinere tussendoelen om jezelf gemotiveerd te houden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ik wil afvallen.